Font de l' Avi Ferreret
L'Estany

Moianès
    Nucli urbà. Jardí Font Avi Ferreret o Plaça rellotge de sol.
    A la plaça del costat de l'Ajuntament.

Element arquitectònic
    Ornamental
    Ajuntament de L'Estany
    Anna Chàvez Calm - Isidre Pastor Batalla

En una placeta al costat de l'Ajuntament hi ha aquesta petita font, envoltada d'heures. Estructura composta per una antiga roda de molí estriada col·locada verticalment a la que se li adossa un aplacat de pedres que encerclen l'aixeta del brollador. A la part inferior de l'estructura es disposa una pica de pedra de planta rectangular que descansa sobre un peu, també de pedra. Prop d'ella uns bancs de pedra i uns arbres fan bona l'estada al bell mig del poble, a recer del romànic que perdura al pas del temps.

En agraiment de la població de l'Estany al senyor Antoni Pujol i Pujol per la seva dedicació des de l'any 1932 al subministrament del servei d'aigua potable al municipi.

POU, Aureli-VINYETA, Ramon. (1974). L'Estany. Guia turística, Editorial Montblanc Martín. Barcelona.
    RODRÍGUEZ i LARA , J.L. (1999). "Les fonts de l'Estany", a Programa de Festa Major, Ed. Ajuntament de l'Estany