Font de Can Sabau

Ornamental
    Ref. cad: 08260A01300037
    Goretti Vila i Fàbregas

L'accés a la Font de Can Sabau es fa per la masia del mateix nom. Un camí darrera la casa ens porta fins a un grup d'alzines i un gran plataner. Sota d'aquest hi trobem la font, i a poca distància d'aquesta hi ha una bassa de recollida d'aigües actualment en desús i un antic safareig amb aigua. Tot i que actualment l'aigua de la font ja no és potable l'indret encara conserva l'encant d'èpoques passades.
    La font és una estructura rectangular revestida de pedra, còdols i algunes filades de maons que es troba enfonsada respecte la cota exterior del terreny. Aquest desnivell se salva amb una escala de pedra formada per sis graons. Presenta una orientació est-oest. Una petita porta de fusta pintada de verd tanca l'accés al dipòsit d'aigua. La font es troba emmarcada sota un arc de pedra situada al costat oest de l'estructura. En el costat nord i sud hi trobem paret i paret i dues banquetes sota d'aquestes per a reposar-hi a la fresca. Aquest tipus de fonts solen presentar alguna sobreeixida o aixeta. Actualment l'aigua s'hi troba embassada.

Es conserva una fotografia publicada (SOLEY, 2006: 82) de la Font de Can Sabau que data de la primera meitat del segle XX..

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (MEDI AMBIENT). Guia d'Espai verds de Santa Perpètua de Mogoda.

SOLEY i SALA, Joan (2006). Les cròniques d'en Sila. Edició a cura d'Ernest Vilàs i Joan Ricart (CREM). Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda i Centre de Recerques i Estudis Mogoda. Pàg. 79-83.