Font de cal Xamanet
Pontons
Ubicació
Alt Penedès
Camp d’Ases. Oest del nucli de Pontons.
Emplaçament
Per la carretera BV-2441 passat el Km 11, el segon a la dreta. Darrera la casa de cal Xamanet.
674
Coordenades:
41.42223
1.49587
374309
4586722
Classificació
Número de fitxa
08168 - 54
Patrimoni immoble
Tipologia
Element arquitectònic
Contemporani
Popular
Segle
ss. XIX-XX
Desconeguda
Estat de conservació
Dolent
Està tot cobert de vegetació.
Protecció
Inexistent
Inexistent
Accés
Fàcil
Sense ús
Titularitat
Privada
08167A027000090000MT
Descripció
La font de cal Xamanet està situada a tocar del camí que surt de cal Xamanet cap al nord. Actualment, està coberta de vegetació i només s’observa part de l’antiga pica de pedra de planta circular.
Segons una imatge de la dècada de 1990 l’espai de la font estava emmarcat per un petit mur de pedra en forma de “U” invertida on a la part central hi havia un broc metàl·lic per on brollava l’aigua i els laterals eren utilitzats com a bancs.
Segons fonts orals, darrera la font hi havia un molí de vent de bombava l’aigua de la font fins a la casa de cal Xamanet.
Bibliografia
- CÓRDOBA MARTÍNEZ, J. (1997). Les fonts del Penedès i els seus voltants. 1er. part. Llibre guia que descobreix més de 500 fonts. Editorial Fàbrica Gràfica.


