Font de Baldús/Font del Met
Santa Fe del Penedès

Alt Penedès
    65 m a l'est del Pont de Baldús (carretera C-244), proper al llit de la Riera de Santa Fe.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Regular
    Tot i que la font raja, es troba en un indret molt envaït per la vegetació i de molt difícil accés.
    Difícil
    Ref. cad.: 007A00001
    Oriol Vilanova

Mina d'aigua feta d'obra de maó que s'obre a la paret natural que baixa des de la vinya que es troba en el marge superior, i que es recolza en pedra mare. Les seves dimensions són 90 m d'alçada x 75 cm d'ample. A la part superior de la construcció de maó s'obre una cavitat rectangular. A la base de la font, que com s'ha dit és la pedra natural, hi ha encaixat un tub de metall per on raja l'aigua.

Part de la informació d'aquesta fitxa prové de la informació oral recollida a partir de l'entrevista mantinguda amb els senyors Francesc Xavier, Manel i Nati Jané i Solé, propietaris de la casa de Baldús, així com de la senyora Carme Vidal Marimon, antiga masovera de Baldús

Aquesta font és una de les més importants del municipi de Santa Fe, ja que a l'explanada on es troba s'hi celebrava anualment des del 1931, l'Aplec de Baldús (veure fitxa 33). Segons informació oral de la senyora Carme Vidal, el nom de "Font del Met" prové del nom del parcer que treballava antigament del terres del voltant de la font.

CÓRDOBA I MARTÍNEZ, Manel (1997): "Les fonts del Penedès i els seus voltants" (2a part). Edita: Edimestres, S.L., p. 30.
    VENDRELL I VENDRELL, Remei, et alii. (1994): "Santa Fe del Penedès. Un municipi històric al cor de l'Alt Penedès." Edita: Ajuntament de Santa Fe del Penedès. Santa Fe del Penedès, p. 221-225.
    "TOT SANTA FE" Butlletí informatiu de l'Ajuntament de Santa Fe del Penedès, nº 29. Gener 2007, p. 14-15.