Fons documental de Santa Maria de Martorelles a l'AMM
Santa Maria de Martorelles

Vallès Oriental
    Plaça de l'Ajuntament, 1, 08107 Martorelles
    A la banda sud-est del nucli urbà, entre els carrers de Josep Anselm Clavé i de l'Escorxador

41.51989
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    XV-XVIII
    Llei 10/2001 de 13 de juliol, d'arxius i documents (DOGC 3437 24-7-01)
    Científic
    Arxiu Municipal de Martorelles/Ajuntament de Martorelles
    Adriana Geladó Prat

Fons documental relacionat amb la població de Santa Maria de Martorelles, que es troba dipositat a l'Arxiu Municipal de Martorelles (AMM). D'entre els documents més antics i destacables hi ha una còpia de la confirmació feta el 1585 pel rei Felip II dels privilegis que els seus predecessors havien atorgat a les universitats, parròquies i termes de Santa Perpètua de Mogoda, Sant Fost, Sant Cebrià de Cabanyes i Martorelles. També destaca el Llibre de la Cana de l'any 1754, amb la relació de les contribucions del terme i en el que apareixen diverses cases de la població, i un plànol descriptiu i mapa cartogràfic de Martorelles "dibuixat" l'any 1750 pel rector Josep Antoni Casasayes, en el que apareixen els drets i alous que tenia l'església dins del terme. Va acompanyat per un escrit de Jaume Sindreu que ajuda a clarificar conceptes. També es conserva una petita sèrie d'imatges de la masia de can Roda, probablement de principis del segle XX. Pel que fa al fons particular d'en Jaume Sindreu, que està dipositat en aquest arxiu, hi ha alguns documents originals provinents de la parròquia de Santa Maria de Martorelles, datats entre el segle XV i el XVIII. Entre d'altres hi ha testaments, últimes voluntats, inventaris, registre d'enterraments i de documents eclesiàstics, actes de concòrdia, funcionament de l'església i atribucions del rector, censals, deutes i delmes. També destaca un rebut d'una imatge de Sant Isidro i Querubí per a la parròquia de Santa Maria de Martorelles.