Fons documental de Pontons de l’Arxiu Corona d’Aragó
Pontons
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Llei 10/2001, d'Arxius i Documents.
Descripció
L'Arxiu de la Corona d’Aragó disposa d'un fons documental de 30 documents que fan referència al municipi de Pontons dividit en 6 seccions:
- Archivo del Real Patrimonio (1 document de l’any 1629 i 9 documents del segle XVIII );
- Real Audiencia (7 documents entre els anys 1854 i 1956);
- Real Cancilleria (1 document de l’any 1067 i 3 documents entre els anys 1252 i 1276);
- Hacienda (11 documents d’entre els anys 1851 i 1959);
- Un document de les Institucions Contemporànies de l’any 1940,
- Un document de la Generalitat de l’any 1640.
Història
L’Arxiu de la Corona d’Aragó va ser creat l’any 1318 per Jaume II com l’Arxiu Reial de Barcelona amb la finalitat de conservar tota la documentació dels territoris de la Corona. L’any 1754, sota la monarquia borbònica, va passar anomenar-se Arxiu de la Corona d’Aragó (ACA). L’any 1993 es va traslladar del Palau del Lloctinent a l’actual edifici situat al carrer dels Almogàvers.


