El fons municipal esta organitzat segons el quadre de classificació elaborat per l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i està organitzat en 13 blocs:
1.- Administració general. 2.- Hisenda. 3.- Proveïments. 4.- Beneficència i assistència social. 5.- Sanitat. 6.- Obres i urbanisme. 7.- Seguretat pública. 8.- Serveis militars. 9.- Població. 10.- Eleccions. 11.- Ensenyament. 12.- Cultura. 13.- Serveis agropecuaris i medi ambient.
El fons del Jutjat de Pau està organitzat segons el seu propi quadre de classificació i està organitzat en 5 seccions:
1.- Matèria Civil (Jurisdicció contenciosa i voluntària), 2.- Matèria Penal, 3.- Matèria governativa, 4.- Administració interna (gestió de personal, gestió econòmica i organització administrativa) i 5.- Registre Civil
L'Arxiu Municipal inclou els fons documentals següents:
- Fons de l'Ajuntament de Sant Llorenç d'Hortons, des de 1717 fins a l'actualitat, i amb més de 165 metres de documentació,
- Fons del Jutjat de Pau, des de 18441 fins a 1993, i un total de 2.76 metres de documentació,
- Fons de la Delegació local de la Falange Española, des de 1939 fins a 1953, i un total de 0.23 metres de documentació,
- Fons de la Cambra agrària, des de 1963 fins a 1979, i un total de 2 metres de documentació,
- Fons de l'Agrupació Coral Primavera, des de 1952- 1973, i un total de 0.34 metres de documentació,
- Fons de Pere Canals, des de 1793 fins a 1934 i un total de 0.34 metres de documentació,
- Fons Ca l'Esteve de la Riera, des de 1603 fins a 1903, i un total de 034 metres de documentació,
- Col·lecció fotogràfica un total d'1 metres de documentació,