Fons documental de l'Arxiu Municipal
Collbató

Baix Llobregat
    Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, Torre del Roser, s/n, Sant Feliu de L. (08980)
    Al magatzem de l'ACBLL

Patrimoni documental
    Fons documental
    XIX-XX
    Hi ha alguns documents en mal estat. D'altres han estat restaurats.
    Llei 6/1985 d'arxius i documents (DOGC 536, 10/5/1985)
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Collbató, Bonavista, 2, Collbató (08293)
    Assumpta Muset Pons

L'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat custodia quatre fons de Collbató:
    1. L'arxiu històric de l'Ajuntament (codi ARXIU COMARCAL DEL BAIX LLOBREGAT50-21), que inclou la documentació generada pel govern municipal. Són 647 unitats, que ocupen una extensió de 40,8 m l, dividides en 13 sèries documentals: Administració General, Hisenda, Proveïments, Beneficència i assistència social, Sanitat, Obres i Urbanisme, Seguretat Pública, Serveis militars, Població, Eleccions, Instrucció pública, Cultura i Serveis agropecuaris.
    2. L'arxiu del Jutjat de Pau (codi ARXIU COMARCAL DEL BAIX LLOBREGAT50-22), format per 42 unitats i 5 sèries: Matèria Civil, Penal, Governativa, Administració i Registre Civil, que ocupen 3,7 m lineals.
    3. L'arxiu de la Cambra Agrària (codi ARXIU COMARCAL DEL BAIX LLOBREGAT50-77), repartida en dos fons: el del Sindicat de Pagesos i el de la Cambra Agrària.
    Són documents textuals escrits en castellà i català, sobre paper i en format foli. El fons municipal també té documentació cartogràfica i alguns llibres de gran format.
    La documentació és pública i consultable, excepte algunes sèries del Jutjat de Pau que tenen l'accés restringit.
    La sèrie de la Cambra Agrària és propietat de la Generalitat de Catalunya. La resta pertanyen a l'Ajuntament de Collbató. L'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat en té la custòdia.
    4. La sèrie de la Jefatura Local del Movimiento, formada per la correspondència, les fitxes de filiació i els expedients d'eleccions dels consejeros del Movimiento. Aquesta documentació forma una sola unitat que ocupa 0,10 m lineals.

La primera transferència és del 1995, quan l'Oficina Comarcal d'Agricultura del Baix Llobregat va lliurar la part de la Cambra Agrària. La segona, del 1997, quan l'Ajuntament va cedir part del fons municipal, del Jutjat de Pau i del Sindicat de Pagesos que romanien en condicions precàries, sense ordenar i inaccessibles als investigadors. I, la tercera del 2008, amb l'ingrés d'altres documents que encara eren a Collbató i entre els quals hi havia els de la Jefatura Local del Movimiento.
    L'ACBL els va ordenar i a catalogar d'acord amb el quadre de classificació de la Generalitat de Catalunya. Fa poc s'han digitalitzat els llibres d'actes de l'Ajuntament.