L'any 2003 el fill i néts de Joan Tomàs i Parés (1896-1967) van dipositar la documentació que conservaven a l'Arxiu de la Direcció General de Cultura Popular del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per tal de ser custodiada i divulgada. Es va fer un treball de sistematització i catalogació del fons format per 1.107 lligalls, 107 llibres i unes 2.000 fotografies. El fons conserva l'arxiu personal que consta de les seves composicions musicals i harmonitzacions, llibretes de camp amb melodies recollides en les seves nombroses missions etnomusicològiques, fotografies d'informants i de les seves activitats musicals professionals, biblioteca i hemeroteca personals, anotacions sobre pedagogia musical i epistolari. La caixa 469 d'aquest fons personal del mestre i musicòleg Joan Tomàs, conté les notes que va prendre en les entrevistes realitzades per a la Missió de recerca que va portar a terme a la Casa de la Caritat de Barcelona de l'any 1926, que després va passar a formar part de l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya. Es conserven les notes manuscrites originals de les entrevistes que va fer al cantaire Josep Casals i Cirera, l'Hereu Mill, de Sant Julià de Cerdanyola, que li va cantar 218 cançons, entre maig i juliol de 1926, entre les que s'hi troben el Ball de Tres Parts i la cançó amb ball dels Aranyons de Sant Julià de Cerdanyola. La majoria d'aquestes notes manuscrites es troben a l'anvers de documents impresos, majoritàriament programes de concerts, mostrant que aprofitava el paper que tenia proper per tal d'escriure mentre feia les entrevistes. Segurament aquest material és el que després faria arribar als responsables de l'Obra del Cançoner Popular que actualment es conserva a l'Arxiu de la Biblioteca de Montserrat.