Fons documental Arxiu Municipal de Rubió
Rubió
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
L'Arxiu Municipal de Rubió està situat a l’edifici de l’Ajuntament, Plaça de l’Ajuntament s/n. S’hi conserva la documentació administrativa generada pel propi ajuntament des de 1894 fins a 2020. La documentació està classificada en les següents seccions: administració general, hisenda, proveïments, serveis socials, sanitat, obres i urbanisme, seguretat pública, serveis militars, població, eleccions, ensenyament, cultura i serveis agropecuaris i medi ambient. Els fons privats que aplega l'Arxiu Municipal de Rubió està dividit ens les següents seccions: el fons documental de la Comissió local de la Mutualitat agrícola d’entre els anys 1972-1981; el fons documental de l’Associació de Defensa Forestal (ADF) d’entre els anys 1987 i 2013 i el fons documental de la Delegació local de FET y de las JONS d’entre els anys 1956 -1976. També disposa d’un fons públic no municipal el qual fa referència al fons documental del jutjat de Pau de Rubió d’entre els anys 1939-2011 i el fons de l’Escola mixta d’entre els anys 1954-1965.
Història
L’Arxiu Municipal de Rubió està destinat a l'organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal. També reuneix fons d’institucions, d’entitats i de col·leccions particulars. L’Arxiu Municipal de Rubió forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2013.
Bibliografia
Arxiu Municipal de Rubió | Comunitat de la Xarxa d'Arxius Municipals