Fons d'imatges de l'Àmbit de Recerques del Berguedà
Cercs

Berguedà
    Carrer Mossèn Hugh, núm. 8, 1r. 08600 Berga.

Patrimoni documental
    Fons d'imatges
    diversos autors
    Restringit
    Científic
    Privada accessible
    Àmbit de Recerques del Berguedà. Carrer Mossèn Hugh, núm. 8, 1r. Berga.
    Sara Simon Vilardaga

L'arxiu fotogràfic de l'entitat berguedana Àmbit de Recerques del Berguedà compta amb un destacat fons d'imatges, que en el cas del municipi de Cercs és molt extens i interessant. Es tracta d'un conjunt d'imatges, quasi un miler, la majoria són en blanc i negre, però també n'hi ha en color. Les fotografies estan arxivades per tipologies com territori, urbanisme, art, indústria, cultura, festes, etc., i dins d'aquests grups altres subgrups. Les imatges procedeixen de membres de la pròpia entitat i també algunes reproduccions d'imatges antigues d'altres autors.

L'Arxiu fotogràfic de l'Àmbit de Recerques del Berguedà es va crear arran de la fundació de l'entitat l'any 1981, des de llavors s'ha anat ampliant amb la incorporació de més imatges. L'Arxiu compta amb un fons de més d'entorn a les 18.000 imatges, estan arxivades per municipis, per colònies industrials, d'altres de generals de la comarca, a més d'un gruix d'imatges d'altres indrets de Catalunya i de fora.