Fons de material de Gironella al Museu Comarcal de Berga
Gironella

Berguedà
    Museu de Berga, c/ dels Àngels, s/n. 08600 Berga.
    El material és a la reserva del museu.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Edats dels Metalls
    Romà
    Medieval
    Modern
    VIIIaC-XX
    Física
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Berga. Plaça de Sant Pere, 1. Berga
    Sara Simon Vilardaga

Els materials provinents del municipi de Gironella conservats al Museu Comarcal de Berga, són bàsicament els dels l'excavacions de l'església vella de Santa Eulàlia de Gironella, de Cal Cortadeta, els materials del Clot del Llop i els fragments recollits a l'indret de la Costa de Cal Peu Curt.
    Inclou materials d'un ventall cronològic molt ampli des de l'Edat dels Metalls fins època contemporània. Entre els tipus de materials custodiats hi ha restes òssies humanes i de fauna, ceràmica de tipologies i èpoques diverses, destacant com a major quantitat les ceràmiques medievals grises i també gran quantitat de ceràmiques modernes; es conserven fragments informes, la gran majoria, però també hi ha formes, vores, anses, bases, etc. A més, també hi ha diferents objectes de metall i alguns fragments informes, destaquem algunes monedes medievals i modernes, una sivella, etc. També hi ha alguns materials lítics .

Les imatges han estat facilitades pel Museu Comarcal de Berga i la Societat d'Arqueologia del Berguedà.

La majoria dels materials van ser recuperats en excavacions realitzades a les darreres dècades del segle XX.