Fons de material arqueològic procedent de Font-rubí dipositat al Vinseum de Vilafranca del Penedès
Font-rubí

Alt Penedès
    Plaça Jaume I, 5 - Vilafranca del Penedès

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Prehistòric
    Ibèric
    Romà
    Antic
    Neolític
    Medieval
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Vilafranca del Penedès. Plaça Carrer Cort, 14, Vilafranca del Penedès
    Miquel Gea i Bullich

El Vinseum, el Museu de les Cultures del Vi a Catalunya, disposa d'un important fons de material arqueològic recuperat a diversos jaciments del municipi de Font-rubí. A continuació enumerem la procedència del material arqueològic dipositat en el fons d'aquest museu:

- Alzinar Gran de la Massana
    - Torrent de Cal Romeu
    - Turó al camí de la Font de Llinars
    - Turó de la Font del Roure

Els materials d'aquests jaciments abasten una cronologia que va des del paleolític inferior fins a època medieval, amb un pes molt important dels materials d'època ibèrica i romana.

L'origen de l'actual Museu de les Cultures del Vi a Catalunya l'hem de cercar a l'any 1926 quan, a partir d'una exposició d'art del Penedès i de l'arribada d'un nou professor al col·legi Sant Raimon de Penyafort, el pare Martí Grivé, es va plantar la llavor necessària per a la creació d'un museu que, l'any 1934, fou dotat d'un local propi. La Guerra Civil paralitzà el projecte i, després d'aquest conflicte, el museu va reemprendre la seva tasca ara però, com el primer museu del vi de l'estat. El fons del museu es veié fortament ampliat durant la dècada dels anys seixanta, gràcies a diverses donacions que s'efectuaren en aquell període. L'últim gran impuls del museu tingué lloc a partir de l'any 2000, amb la creació de l'entitat Museu de Vilafranca - Museu del Vi, Fundació Privada.