Fons de l'Arxiu Municipal de Martorelles

Modern
    XVI-XXI
    Legal i física
    Llei 10/2001 ( 13 de juliol)
    Científic
    Ajuntament de Martorelles. Plaça de l'Ajuntament, 1
    Marta Lloret Blackburn

L'arxiu conserva el fons documental generat per l'Ajuntament des del segle XVI fins a l'actualitat. Entre la documentació més antiga que conserva, destaca la còpia de confirmació feta el 1585 pel rei Felip II dels privilegis que els seus predecessors havien atorgat a les universitats, parròquies i termes de Santa Perpètua de Mogoda, Sant Fost, Sant Cebrià de Cabanyes i Martorelles. A més, hi ha el fons del jutjat de pau i el fons particular de Jaume Sindreu. La documentació municipal està classificada en les seccions i subseccions següents: Del fons de Jaume Sindreu hem de destacar diversos documents originals provinents de la parròquia de Santa Maria de Martorelles, datats entre el segle XV i el XVIII: - Testaments, últimes voluntats i inventaris - Registre d'enterraments - Llistats de les persones que han de complir lo precepte de la comunió pasqual (1608-1897). Va ser restaurat per l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona l'any 2008. - Memorial de tots los grans que se han recollit en la rectoria de Martorelles - Esborrany/registre de documents eclesiàstics - Rebut imatge de Sant Isidro i Querubí per a la Parròquia de Santa Maria de Martorelles - Pactes/actes de concòrdia - Document parlant del funcionament de l'església i atribucions del rector - Censals, deutes, delmes - Documents patrimonials A banda, també conté fascicles i publicacions, documentació relacionada amb l'església, documentació particular i urbanística, escrits polítics i periodístics, etc.

El document més antic de l'arxiu, la còpia de confirmació feta el 1585 pel rei Felip II dels privilegis que els seus predecessors havien atorgat a les universitats, parròquies i termes de Santa Perpètua de Mogoda, Sant Fost, Sant Cebrià de Cabanyes i Martorelles; va ser transcrit i traduït per Rafael Ginebra i Xavier Pérez, amb el suport de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, i va ser editat l'any 2006.

GINEBRA, R.; PÉREZ, X. (2006). Transcripció i traducció de la còpia de confirmació feta el 1585 pel rei Felip II dels privilegis que els seus predecessors havien atorgat a les universitats, parròquies i termes de Santa Perpètua de Mogoda, Sant Fost, Sant Cebrià de Cabanyes i Martorelles. Ajuntament de Martorelles.