Fons de l'Arxiu Fotogràfic de Taradell

Fons d'imatges
    XIX-XXI
    Científic
    Marta Lloret. Antequem, S.L.

L'Arxiu Fotogràfic de Taradell és un destacat fons que conté unes 31000 fotografies, datades entre finals del segle XIX i l'actualitat. La seva temàtica és molt diversa: el patrimoni immoble en l'àmbit urbà i rural, activitats polítiques de la pròpia corporació, esdeveniments de caràcter cultural, actes festius, celebracions esportives, educatives, testimoniatges de les transformacions urbanístiques de la ciutat al llarg del s. XX, etc. Unes 8000 estan en format paper, la majoria de les quals estan també digitalitzades. També hi ha unes 1000 plaques de vidre de les fotos que es van fer servir fins a la dècada de 1970 per la revista "Taradell".

L'Arxiu Fotogràfic de Taradell (AFT) es va fundar l'any 1991 després d'un acord de col·laboració entre l'Ajuntament de Taradell, el Centre Excursionista de Taradell i dels fotògrafs Miquel Vilardell i Genís Sañé. En els seus inicis, l'AFT va iniciar una tasca de recopilació, còpia, reproducció, classificació i emmagatzematge de les imatges antigues de Taradell que la població va posar a la seva disposició. D'altra banda també es conserven Fons Privats, personals o d'entitats que han estat cedits a l'Arxiu Fotogràfic de Taradell per tal de ser conservats, classificats i ordenats de forma adequada i així garantir-ne la seva posterior difusió. L'any 2013 l'AFT va passar a ser de titularitat municipal i des de llavors es gestiona des de la Biblioteca gràcies a l'acord que es va arribar amb les tres parts implicades i té la seu al Centre Cultural Costa i Font, en un espai annex a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font.