Fons bibliogràfic de Joan Ruiz
Santa Eulàlia de Ronçana

Vallès Oriental
    Biblioteca Casa de cultura Joan Ruiz i Calonja de Santa Eulàlia de Ronçana. C. Mestre Joan Batlle, 6

Patrimoni documental
    Fons bibliogràfic
    XIX-XX
    Obert
    Científic
    Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana. Ctra de la Sagrera, 3.
    Marta Lloret Blackburn - Antequem S.L.

A la biblioteca municipal de Santa Eulàlia s'hi conserva la col·lecció particular de llibres del filòleg Joan Ruiz i Calonja. Els volums comprenen els àmbits de la Gramàtica, Història, Literatura i la seva obra pròpia. Entre les publicacions trobem la "Gramática de la lengua catalana" de l'any 1867, "Resum de la Literatura Catalana" de l'any 1927, "Nausica" de Joan Maragall de l'any 1923 i la seva obra "Història de la Literatura Catalana" de l'any 1954, entre moltes altres.

El fons bibliogràfic està pendent de ser inventariat.

El filòleg Joan Ruiz i Calonja (Barcelona, 1923 / Santa Eulàlia de Ronçana, 2010) és l'autor de diverses obres de l'història de la literatura catalana sobre la introducció de l'Humanisme a Catalunya en el segle XV. Entre els anys 1963 i 1980 va ser cap de redacció de l'editorial Teide, com també va col·laborar en la renovació pedagògica a l'escola de mestres Rosa Sensat. Els anys següents va ser el primer director de l'Escola de Segon Ensenyament La Vall del Tenes, contribuïnt al mateix temps en la reforma educativa de secundària de la Generalitat de Catalunya. L'any 1986 el Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya li va concedir el premi Ramon Fuster Rabés. L'any 2008 se li va concedir la Creu de Santa Eulàlia i l'any següent rebia el premi Memorial Jaume Rafart pel seu compromís social i polític.