Fita dels tres termes Sant Quintí de Mediona

Alt Penedès
Camí que surt de la Soleia en direcció est. Passada la granja Riba, trencall en direcció nord.

4592071
Element arquitectònic
Modern
XVIII
Simbòlic
Ajuntaments de St. Quintí, Mediona i St Pere de R.
Jordi Piñero

Fita que separa els termes municipals de Sant Quintí de Mediona, Mediona i Sant Pere de Riudebitlles. És un bloc de pedra sorrenca en forma de pilastre de secció triangular, amb una alçada d'uns 30 cm. Cadascuna de les tres cares té una de les següents inscricpcions: "SP" (Sant Pere de R.), "M" (Mediona), "SQ N. 19" (Sant Quintí de Mediona, número 19).

Per la seva tipologia (forma de la fita i tipus de lletra bastant arcaica) podria correspondre al segle XVIII (les fites del segle XIX són més altes i estretes). Està situada en un replà prop del torrent del Comarquinal. A causa de l'erosió del terreny amenaçava de caure i per aquest motiu, el 2 d'abril del 2000, es va traslladar un parell de metres més endins. En un acord entre els tres municipis es va decidir que cada any, per aquesta data, es celebraria una trobada entre els tres municipis: la festa de la fita dels tres termes.