Fita de Terme del Pla dels Frares
Sant Martí de Tous

Anoia
    Pla dels Frares. Punt on conflueix la partió dels termes de Miralles, Tous i Montbui
    265 m al N del marge nord de la carretera C-37 i a 450 m a l'oest de la Censada

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Científic
    Ajuntament
    Núria Cabañas

Fita de pedra en forma de prisma recte triangular de 20 cm de costat a la base i 45 cm d'alçada. Té gravades les inscripcions T18, M 24 i M 2 a les cares corresponents als municipis de Sant Martí de Tous, Santa Margarida de Montbui i Santa Maria de Miralles, respectivament. (T de Tous; M de Montbui; M de Miralles). El número indica el número de fita dins el terme. Marca el límit amb els municipis de Santa Margarida de Montbui i Santa Maria de Miralles.

La fita està desenterrada. Es situa a la partida del Pla dels Frares, al capdamunt d'una divisòria d'aigües, a dos-cents cinquanta metres al nord del marge nord de la carretera C-37 i a uns quatre-cents cinquanta metres a l'oest de la Censada (SM de Montbui). La línia de terme recoreguda entre les fites setena i vuitena segueix, des de la fita setena, la divisòria d'aigües fins el punt de les coordenades UTM ETRS89 31T X: 377883,3 i Y: 4599037,1 i des d'aquest punt en línia recta fins a la fita.
    Es situa al punt exacte on conflueixen els termesmunicipals de Sant Martí de Tous, Santa Maria de Miralles i Santa Margarida de Montbui. Es a fita 8 de la delimitació arbitraria per la Generalitat i publicada al DOGC (RESOLUCIÓ GRI/3135/2015, de 22 de desembre, per la qual es dóna publicitat a la delimitació entre els terrmes municipals de Sant Martí de Tous i Santa Maria de Miralles. DOGC Núm. 7055-9.2.2016).

Diari oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 7055
    Diari oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 7095