Festival de les llegendes de Catalunya
Sant Martí de Tous

Anoia
    Nucli urbà.

4602082
    Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    XXI
    Any
    Obert
    Lúdic
    Núria Cabañas

El festival de llegendes de Catalunya es celebra el primer cap de setmana de juliol. El festival es localitza en diversos espais o racons del poble. Cada racó és protagonista de diferents llegendes relacionades amb un municipi. També hi ha dos escenaris i la casa del Teatre Nu que ofereixen on s'hi representa una obra teatral també basada en una llegenda. L'activitat principal és l'Apagada de Misteri la nit de dissabte. La vila apaga l'enllumenat públic del nucli antic i hi traça un recorregut il·luminat amb milers d'espelmes on s'hi narren i teatralitzen llegendes de misteri catalanes que culmina amb una última llegenda que convida a tots els espectadors a cremar les pors a la caldera de Tous. El festival finalitza amb l'espectacle Tous és llegenda, creat per l'Esbart Cérvola Blanca de Tous, a través de les llegendes de la vila i dels capgrossos d'algun dels personatges s'explica la importància de la cultura popular.

Aquest festival està organitzat per l'Associació és llegemda l'Ajuntament de Sant Martí de Tous i compta amb més de 200 voluntaris del poble

El festival de llegendes de Catalunya va iniciar-se l'any 2010 amb la finalitat de divulgar i recuperar històries i llegendes populars de Catalunya.