Festa Major Castellfollit del Boix

s. XX
    Obert
    Lúdic
    Ajuntament de Castellfollit del Boix. Pl. Ajuntament, s/n, 08255 Castellfollit del Boix
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

La Festa Major de Castellfollit del Boix es celebra el primer cap de setmana de setembre. El dissabte hi ha sopar popular ( mongetada o sardinada) i el diumenge la missa solemne a l’església de Sant Pere.

Festa major és en honor a Sant Pere, patró del poble. Tot i que litúrgicament es celebra el 29 de juny, es va canviar per no coincidir amb els treballs de la sega. Antigament es feia el ball de faixes.

AAVV. (1989): Calendari de festes de Catalunya, Andorra i la Franja. Estudi antropològic, inventari i descripció de totes les celebracions populars, amb nombroses informacions històriques, geogràfiques i artístiques. Fundació Serveis de Cultura Popular. Editorial Alta Fulla. Barcelona.

BALLUS, G. (2000): Guia de festes del Bages. Centre d’Estudis de Bages. Manresa