Festa del segar i el batre
Centelles

Osona
    Avinguda Pere Barnils
    A l'interior nucli urbà

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Any
    Obert
    Lúdic
    Ajuntament de Centelles. Carrer Nou 15-17.
    Jordi Petit Gil

Des de fa 12 anys es fa aquesta festa al mes de juliol, a l'Avinguda Pere Barnils (davant de l'institut) on s'ensenya com es segava i batia antigament.
    Primer es fa un esmorzar popular seguit d'una demostració de com es segava, a continuació es fa també una demostració del batre amb animals i maquinària antiga. Després es fa una cercavila amb els gegants de Centelles.

Durant tot el dia a més es fan demostracions d'altres oficis i es munta un circuit de ponis per als nens petits.

La festa es va iniciar fa 12 anys i es fa al juliol que es el moment de la sega. Es recrea l'ofici a la manera antiga.

- A.A.D.D. (2009). Programa d'actes. Festa del segar i batre. Ajuntament de Centelles.