Festa de la Mare de Déu dels Àngels
Fogars de Montclús

Vallès Oriental
    Sant Esteve de la Costa
    Esglèsia de Sant Esteve de La Costa.

4619700
    Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Popular
    XX-XXI
    Religiós
    Virgínia Cepero González

El primer diumenge del mes d'agost es celebra anualment la festa de la Mare de Déu dels Àngels. La parròquia de Sant Esteve de la Costa organitza els actes religiosos i un grup de veïns del poble organitza el sopar de germanor. Hi participen al voltant d'un centenar de persones.
    L'acte festiu comença al vespre, amb una missa, a la que segueix una processó amb torxes pel poble de La Costa, i finalitza amb el sopar de germanor a la plaça de l'església, amenitzat amb música en viu.
    La processó és un dels actes més destacats de la festa. Surt de l'església parroquial un cop acabada la missa del vespre, i està encapçalada per la imatge de la Mare de Deu dels Àngels, i acompanyada per un gran nombre de persones que duen les torxes enceses. El recorregut de la processó pel poble acaba, novament, a l'església parroquial.
    La festa es va començar a celebrar l'any 1950, quan mossèn Ramon Viver, rector de la parròquia en aquells moments, va localitzar la imatge de la Mare de Déu dels Àngels a Barcelona, la qual havia desaparegut durant la Guerra Civil.
    Un cop recuperada, es va dur primer a l'ermita de Sant Roc i des d'allà, en processó, fins a l'església de Sant Esteve de la Costa. La festa commemora aquest fet.

Inventari del Patrimoni Etnològic del Montseny -Patrimoni Simbòlic- número 6 (processó torxes) i 14 (Festa de la Mare de Déu dels Àngels).

Durant Guerra Civil va desaparèixer de l'església de Sant Esteve de la Costa, la imatge gòtica de la Mare de Déu dels Àngels. Fou localitzada a Barcelona anys després pel rector de la parròquia, que la recuperà i la portà primer a l'ermita de Sant Roc i des d'allà, es va dur en processó fins a l'església de Sant Esteve de la Costa.

MUSEU ETNOLÒGIC DEL MONTSENY (1998) Inventari del Patrimoni Etnològic del Montseny -Patrimoni Simbòlic-.