Fanal de l'escala d'accès a l'església de Santa Eulàlia de Mèrida
El Papiol

Baix Llobregat
    Escala de plaça de l'església

Patrimoni moble
    Objecte
    Modernisme
    Any
    Desubicat. No s'ha pogut accedir a la seva observació
    BPU. E01-Catàleg de Patrimoni Arquitectònic del Papiol
    Sense accés
    Sense ús
    Ajuntament del Papiol, Av. Generalitat, 7-9 | 08754 - El Papiol
    Juana Maria Huélamo Gabaldón

Fanal de ferro de factura modernista.

Es conserva dins d'un magatzem municipal, però no s'ha tingut accès. És un element que ha acompanyat la gent del Papiol al llarg dels temps i es troba a la memòria col·lectiva.
    La fotografia de la peça en el seu lloc original està presa del portal "Todocolección"

La Senyora Manuela Dulon, qui va venir a estiuejar a Papiol, sembla ser la persona que va pagar la realització d'aquest fanal. Aquesta senyora va continuar estieujant al Papiol després de la mort del seu marit, Cayetano Diotallevi. Tots dos havien encarregat a l'arquitecte municipal del Papiol, Salvador Valeri i Pupurull, una casa a tocar els terrenys del cementiri del Papiol l'any 1914.
    La família Diotallevi-Dulon, va portar el llum elèctric al municipi l'any 1916. Es va crear una societat, la qual va fer-ne la infraestructura i, desprès, va tenir cura de l'explotació del consum de l'electricitat. Finalment, l'empresa va fer fallida i van haver de vendre-la a una societat més gran.
    Fins a la dècada de 1920, el desnivell entre la zona inferior i la superior de la plaça de l'església era molt acentuat i es salvava amb un pendent. La senyora Manuela, qui frecuentava el temple, un dia va ensopegar i va decidir pagar unes escales per fer l'ascensió més fàcil.
    Aquestes escales es van inaugurar l'agost de 1926, durant la Festa Major del poble. Al peu de les escales es va ubicar aquest fanal (Ahicart, 2019).

Ahicart Amigó et al. (2019) Exposició: Motius de cases i gent. El Papiol: Espai de Recerca pel Patrimoni del Papiol. Biblioteca Municipal del Papiol Valentí Almirall.