Espècies psammòfiles de l'espai dunar de l'Avda. Pomareda
Malgrat de Mar

Maresme
    Platja de Malgrat

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Legal i física
    Hàbitat d'Interès Comunitari
    Ornamental
    Ajuntament de Malgrat. Carrer del Carme, 30. 08380 Malgrat de Mar
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

En algunes de les platges de Malgrat, en especial a la de la Conca, s'hi conserva vegetació psammòfila. Es tracta d'un tipus de plantes d'alt valor ecològic associades al medi sorrenc de les platges i que es troba en retrocés arreu del territori català. Hi trobem Rave de mar (Cakile maritima), Jull de Platja (Elymus farctus), Violer Marí (Matthiola sinuata), Silene (Silene niceensis), Escrofulària (Scropulari a canina), Lleteresa (Euphorbia peplis), Melgó Marí (Medicago marina), Sanginària (Paronychia argentea, Fonoll Marí (Crithmum maritimum), Cascall Marí (Glaucium flavum), Equinòfora (Echinophora spinosa), Corretjola Marina (Calystegia soldadella), Vinagrella (Rumex bucephalophorus) i Travarada Marina (Polygonum maritimum). A banda de la flora autòctona i de l'espai dunar associat, també és destacable la fauna característica, en especial la presència de la tortuga babaua i el corriol menut.

L'any 2001 l'Ajuntament de Malgrat de Mar i la Fundació Territori i Paisatge van iniciar un programa de recuperació de la vegetació psammòfila de les platges de Malgrat.