Església de planta de rectangular, amb torre, campanar de diversos nivells amb rellotge, espadanya i l'absis es poligonal. La façana és austera, d'estil neoclàssic i presenta porta arquitravada formada per muntants i llindar feta amb pedres escairades que semblen en alguns casos reaprofitades de fases anteriors. Les parets presenten pedra treballada a les cantonades i pedra de mida diversa lligada amb morter als diversos paraments de l'estructura. Té el sostre de teules i és a doble vessant. A sobre de la clau de la porta s'observa una mare de deu dins d'una petxina, i es documenten altres punts rellevants dins l'estructura: rosetó localitzat a la vertical de la porta, pedra amb inscripció IHS 1676 inscrita dins d'una cartela, porta lateral amb l' inscripció Sala Capitular, suposada pedra de fundació que es localitza amb mur de tancament de l'estructura amb data de 1620 i pedra circular de molí localitzada al lateral de l'estructura que possiblement s'hagi posat a títol decoratiu. L'estructura original, possiblement del segle XVII, tal com indiquen dos evidències epigràfiques va ser reformada al llarg del temps, tant per annexes de funció religiosa com succeeix a la part esquerra de la façana amb la nova rectoria que localitza un petit museu a la part superior, com l' esmentada torre que es clarament afegida en un moment posterior a la construcció primigènia.
En aquest sentit, cal destacar l'estructura rectangular que s'associa la part dreta de l'església a la part posterior var servir com a presó fins ben entrat el segle XX. L'interior de l'església presenta una sola nau, capelles a banda i banda amb arcs cecs de mig punt a la banda de la nau i nervadures a l'interior, cor localitzat sobre la porta, i volta amb nervadures i claus tant a la nau, com a la part superior del altar on apareix el nom de Maria i l'escut de la Llacuna, el cérvol.
Els tons de les parets i sostres es blau clar/grisos amb parts en gris i les claus de les voltes amb tonalitat blava més intensa. La data de 1987 que apareix en una de les claus marca els darrers treballs de restauració efectuats. Darrera l'altar es localitza el retaule que presenta un sòcol i tres nivells on es localitzen les escultures dedicades a: Puríssima Maria a la part central amb San Cristòfol i Sant Isidre a banda i banda i a la part superior Sant Sebastià
A les capelles de la banda dreta de la nau es localitzen: la pila baptismal i les escultures de la Verge de Montserrat i Santa Teresa, la mare de Déu del Carme i Sant Antoni i Sant Joan. A la banda Esquerra de la nau es troba la Custodia, les imatges de Santa Llúcia i la mare de Déu del Roser.
Altres escultures que es fan evidents dins la nau i els espais associats son: la Dolorosa (a l'entrada de l'església), el Sagrat Cor on s'adossa una petita capella prop de l'altar. Altres imatges es localitzen a l'espai privat del mossèn, sumant un total de 6 escultures mes a més d'una de les banderoles més importants a les processons.