Església nova de Vilalba Sasserra
Vilalba Sasserra

    Vallès Oriental
    Plaça de la Vila sn
    Emplaçament
    Urbà

    Coordenades:

    41.652923974291
    2.4416095704211
    453505
    4611392
    Número de fitxa
    08306 - 6
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Edifici
    Contemporani
    Segle
    s.XX
    Any
    1927
    Josep Maria Pericas
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Inexistent
    Inexistent
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC núm. 29628: https://invarquit.cultura.gencat.cat/card/29628
    Accés
    Fàcil
    Religiós/Cultural
    Titularitat
    Privada accessible
    Bisbat de Terrassa
    Autoria de la fitxa
    Joel Colomer Casamitjana

    Església construïda de bellnou per substituir l'església vella de Santa Maria de Vilalba. La seva construcció fou projectada per l'arquitecte Josep Maria Pericas l'any 1927. Consta d'una nau coberta amb teulada de doble vessant amb un absis de forma semicircular. L'entrada té al davant un pòrtic amb columnes, de les quals dues tenen capitells de tipus neoromànic. El seu accés és a través d'uns esglaons que condueixen a la portalada principal. El campanar es troba a la part oriental de l'edifici i coronada a doble vessant amb teulada i unes petites obertures on s'hi troben les campanes. Una de les campanes data del segle XVII. Pel que fa al seu interior es poden destacar alguns elements artístics com una imatge de Sant Sebastià i una de la Mare de Déu de Montserrat, a més del sagrari. A l'altar major a la paret del fons hi ha un mural elaborat per Marià Fàbregues i Navarro i actualment també en cal destacar el nou retaule de la Mare de Déu, recuperat pel rector Ernest Zaragoza i cedit per les Dominiques de l'Anunciata.

    L'Església nova de Vilalba Sasserra va ser construïda a finals dels anys 20 del segle XX, finalitzada el 1927, per substituir l'església vella de Santa Maria de Vilalba. La seva nova ubicació es troba a la zona anomenada dels Trentapasses, al costat de l'antiga casa de la família Centelles. L'arquitecte Josep Maria Pericas projectà l'edifici. Més endavant es van afegir altres obres i es van dur a terme treballs relacionats amb la millora de l'ornamentació de l'edifici. Concretament el 1956 es va construir un vitrall dedicat a l'Assumpció i fet per Carles Alavedra Oriach. Al llarg dels anys s'hi han dut a terme algunes obres de reforma i adeqüació de l'edifici que li han donat la imatge actual.  L'edifici es troba al centre de la població al costat de la Plaça de la Vila i del nou edifici de l'Ajuntament.

    ALMERICH i PADRÓ, Paulina, (2002), De Vulpiliariis a Vilalba Sasserra, Ajuntament de Vilalba Sasserra i Diputació de Barcelona, Barcelona.