Escut de la plaça Vella

XVI
    Es desconeix
    Dolent
    La pedra es troba molt malmesa fent que el relleu pugui desaparèixer.
    BCIN
    National Monument Record
    Commemoratiu
    BCIN. Decret 571/1963 de 14 de març
    Ornamental
    52784DG3257N0001FO
    Jordi Petit Gil

Escut del segle XVI molt deteriorat, a la part de dalt encara es pot observar la inscripció "JHS" (Jesús Home Salvador) la resta del escut està parcialment desfet.

La població de Centelles comptava només amb 34 famílies l'any 1515 però el segle XVI fou el segle d'or de la vila amb una creixença que perduraria fins els temps moderns. La creixença de la vila es feu amb gent vinguda dels masos i amb una forta immigració d'Occitània. Ca l'Esteve (la casa de l'escut) és un clar exponent d'aquest desenvolupament.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles. - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic. - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.