Escultura del bicentenari de la independència de Sant Feliu

Element urbà
    XXI
    Any
    Manel Álvarez i Losada (artista local)
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Escultura situada en un costat del parc de la Font dels Àlbers.

És una peça circular de ferro amb forma de banc, amb un fust cilíndric que surt de la part central i que s'aprima a la part superior, on hi ha una mola dreta, on hi consta el nom de la població.

A la part del banc hi consta el següent text escrit en tres costats: "EL 8 DE DESEMBRE DE 1799 SANT FELIU DE CODINES OBTINGUÉ EL TÍTOL DE VILA I PER TANT LA INDEPENDÈNCIA RESPECTE A LA BARONIA DE MONTBUI. AQUEST FET REPRESENTA LA CULMINACIÓ D'UN MOMENT ECONÒMICAMENT FAVORABLE EN QUÈ POGUÉREM ACOMPLIR LA NOSTRA VOLUNTAT D'ADMINISTRAR-NOS. QUEDAVEN ENRERE MÉS DE CENT ANYS DE PLETS I AFANYS PER ACONSEGUIR UNA INDEPENDÈNCIA RECLAMADA TENAÇMENT. SANT FELIU DE CODINES 1999-2000".

L'escultura va ser inaugurada el juny del 2001 per commemorar els 200 anys d'independència del municipi de la Baronia de Montbui.