Escultura de l'exposició Paisatge Urbà

Ornamental
    Ajuntament de Montornès Av. Llibertat, 2, 08170 - Montornès del Vallès
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Grup escultòric en bronze, d'estil naturalista, on s'aprecien dues figures humanes d'edat infantil, una de masculina i l'altra de femenina, cobertes amb túniques. La masculina posa les mans al braç i a l'espatlla de la femenina, i aquesta, al seu torn, es posa la mà esquerra al cor. Les dues miren somrients cap al cel.

L'any 1979, l'Ajuntament va convidar l'escultor Antonio Cañete a mostrar a Montornès l'exposició Paisatge urbà que recentment havia estat presentada a la plaça de Catalunya de Barcelona. Els jardins de la casa consistorial van acollir més d'una desena d'escultures en bronze que representaven personatges de la vida quotidiana a les ciutats. Un cop acabada l'exposició, l'artista va donar el conjunt dels dos infants al Consistori. Dins la mostra original aquests dos personatges miraven el globus que duia una senyora. Antonio Cañete Sánchez va néixer l'any 1947 a Lucena (Córdoba). Als dinou anys va estudiar a l'Escola Massana de Barcelona, ciutat on resideix. És membre del prestigiós grup de la galeria d'art Sammer Gallery.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.