Escultura davant de Can Ricart

Element urbà
    Any
    Jerónimo Gimenez-Sauras
    Actualment l'escultura presenta pintades d'aerosol que caldria netejar. A banda, d'això, l'estat de conservació és correcte.
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat - 0216901DF2801E
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Giménez-Sauras, en aquella època, utilitzava majoritàriament el bronze per construir formes geomètriques, i aquesta escultura n'és un bon exemple. Segons comentava el mateix artista en el moment de la inauguració de l'obra «yo uso estos años un lenguaje más racional, pero buscando una poética en el espacio. El tamaño de las piezas tiene un papel importante, está en función del espacio donde se ha de situar». Per altra banda, Giménez-Sauras torna a fer èmfasi al concepte espai i la seva definició: «Por ahí va la historia, a través de un juego, de un diálogo con estas planchas metálicas, queda patente que la materia y el tiempo pierden valor en favor del espacio y lo atemporal; aparecen vías hacia lo metafísico, las piezas ya no tienen el carácter corpóreo y objetual de años anteriores. Dada su simplicidad y condición como definidoras de espacio, será delicada su ubicación, pues cualquier elemento extraño puede incidir en su definición».

L'any 1987 es va instal·lar una escultura de l'escultor saragossà Jerónimo Giménez-Sauras davant l'entrada principal de can Ricart, guarnint l'espai que anys més tard serviria d'entrada a la plaça de Lluís Companys.

- Arxiu Comarcal Baix Llobregat. Fons de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. Exposició escultures Giménez-Sauras 1987. Invitació inauguració monument 11 de setembre.