Escultura "Continuum"
Sant Quirze del Vallès
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
“Continuum” és una escultura formada per un element principal, situat a la plaça de l’Estació, i diversos elements secundaris distribuïts al Parc de les Morisques. L’element central consisteix en una gran estructura vertical d’acer inoxidable de 14 metres d’alçada formada per tres eixos verticals, lleugerament corbats cap enfora, i quatre eixos travessers que les uneixen formant una torre. Dues línies d’acer, pintades de vermells diferents, s’entortolliguen entre elles formant una espiral que davalla per l’estructura i s’enfonsa al terra. Després, les dues línies va apareixent i desapareixent per separat al seu voltant i en d’altres indrets més allunyats del poble.
Amb aquesta obra, l’artista pretén donar a diversos indrets del poble el sentit de pertànyer a una mateixa unitat, com un lligam que relaciona uns espais amb els altres cohesionant un municipi que ha patit una gran transformació i creixement en les últimes dècades.
Història
L’escultura “Continuum” va ser un encàrrec de l’Ajuntament de Sant Quirze a l’artista Tom Carr, veí del municipi. L’any 2000 ja havia realitzat els primers esborranys del projecte, tot i que l’escultura no va ser inaugurada fins el 2003.
Tom Carr és un artista contemporani de projecció internacional. D’origen nord-americà, va néixer a Tarragona l’any 1956. Després de viure als Estats Units va tornar a Catalunya per estudiar Belles Arts, i actualment viu i treballa a Sant Quirze. La seva obra inclou escultures públiques en espais exteriors a Europa i Estats Units, així com nombroses exposicions i projeccions i instal·lacions lumíniques.
Bibliografia
MEDINA, R. (2020). Tom Carr. L’escultura mental: presència i contingència. Viena edicions.
DDAA (2000) Tom Carr. Orbis. Centre d’Art Santa Mònica. Barcelona. 15 juny – 31 agost 2000. Generalitat de Catalunya.
DDAA (2024) Catàleg de béns a protegir. Pla d’ordenació urbanística municipal de Sant Quirze del Vallès. Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.


