Entorn de la Font Picant

Nucli urbà. Av. De La Font Picant, s/n

Element arquitectònic
    Dolent
    Degut a freqüents actes d'incivisme, i per perill d'esfondrament, es va optar per enderrocar el que quedava dels Xalets, però encara resten edificacions de la planta embotelladora i es mantenen alguns elements de la urbanització inicial. És una llàstima que, tot i que s'ha recuperat l'espai com a zona verda per al poble, encara no s'hagi efectuat una neteja i restauració de l'entorn de la Font Picant.
    Ajuntament d'Argentona
    Anna Soteras i March / ACTIUM

Conjunt format per l'esplanada on antigament s'alçaven els Xalets de la Font Picant i la planta embotelladora, i per l'esplanada de la Font Picant, amb els elements urbans propis de l'època, o del que en queda; els bancs de pedra, l'escalinata que menava als Xalets i la plataneda que quedava al costat.

Conjunt construït a principis de segle XX, entorn de la Font Picant o de Burriac. S'hi construí un petit clos de pedra vista. La utilització de pedra irregular i cantelluda és porpi de l'estil modernista i se solia emprar en els brolladors, fonts o estanys, creant una amibentació més propera a la natura, a diferència dels arrebossats o altres acabats que indicaven la intervenció de la mà de l'home. A l'entorn hi ha una sèrie d'elements per acotar i urbanitzar: Bancs, fanals, testos, tant a l'accés en rampa en pendent per accedir-hi, com als boscos del voltant. Bancs fets de tres carreus, amb llosa rectangular per asseure's. Fanals d'uns dos metres d'altura de carreus disposats verticalment, en forma de monòlit, per suport d'un element de ferro per les llumeneres. Tots els elements són de gran rusticitat i tenen certa remembrançá amb els elements del Parc Güell.

VINYALS, Josep i PADRÓS, Pep; i col. (1982) Les fonts d'Argentona. Editen: Ajuntament d'Argentona i Conselleria d'Urbanisme. Barcelona