Enterrament al Sud de Teià
Teià

Maresme
    Carrer José Roca Suárez-Llanos, 43
    En uns terrenys plans urbanitzats al nord de l'autopista C-32.
    Al sud de Teià, a la vora mateix de la carretera el Masnou-Teià, a 10 metres de la via romana.
    S'accedeix al jaciment a través de la carretera del Masnou a Teià BV-5026

Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    III-V
    Any
    ( 192 / 476 )
    Dolent
    Destruït.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. 1216
    Residencial
    Ajuntament de Teià
    Àlvar Sáez Puig

El jaciment queda ubicat al voltant del número 43 del carrer José Roca Suárez-Llanos, en uns terrenys plans recentment urbanitzats al nord de l'autopista C-32. S'accedeix al jaciment a través de la carretera del Masnou a Teià BV-5026, fins arribar a la cruïlla d'aquesta amb el Passeig Rodríguez de la Fuente, on comença el carrer abans esmentat.

Es tracta d'un jaciment d'època romana documentat en base a la troballa, als anys 40 del segle XX, d'un enterrament aïllat obrat amb tègules que acollia les restes d'un individu amb una orientació est-oest. S'hi poden relacionar fragments d'un recipient de ceràmica reduïda i diversos claus.

D'altra banda se sap que a prop també es trobà l'esquelet d'un cavall, del qual es desconeix la relació amb l'enterrament de l'individu.

Donat que ubicació exacta de la troballa no es coneix, s'ha emplaçat al lloc indicat per M. Prevosti. És possible que es tractés d'un enterrament aïllat, ja que de la recent urbanització de la zona no s'han després més troballes.

A la prospecció efectuada el 2008, amb motiu de la revisió de la carta arqueològica del Maresme, no es documentaren restes materials ni estructurals a la zona que permetin aportar més informació.

Era un lloc d'enterrament inhumació aïllat.

Des de Romà Segle III fins a Romà Baix Imperi ( 192 / 476 )

MONTLLÓ, J. ; COLL, R.(1989). Butlletí Informatiu Local

MONTLLÓ, J. ; COLL, R. (1989). Butlletí Informatiu Local

PREVOSTI, M. (1981). Cronologia i poblament a l'àrea rural d'Iluro

VICENS, F. (1948). Museu

Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Ajuntament de Teià. 8 d'octubre de 2015.

Àrea de Coneixement i Recerca. Direcció General de Patrimoni Cultural. Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya.