El tresor amagat de Can Falgar

Tradició oral
    XIX-XX
    Obert
    Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana. Ctra de la Sagrera, 3.
    Marta Lloret Blackburn - Antequem S.L.

Explica la llegenda que a la masia de Can Falgar, una de les cases més riques de Santa Eulàlia, s'hi va calar foc en un roure vell que hi havia a prop de la casa, al costat de la sínia. Quan el van anar a apagar, tothom va contemplar admirat que contenia un antic tresor amagat, ja que "del roure en rajava or".

Segons explica Josep Claret en el seu article "Cases que tenen història: Can Falgar" a l'Anuari Local, es tracta d'una llegenda que s'han transmès al poble de generació en generació.

CLARET, J. (1976). "Cases que tenen història: Can Falgar", Anuari Local, núm. 14. Santa Eulàlia de Ronçana: Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana.
    DANTÍ, J.; GALOBART, L.; RUIZ I CALONJA, J. (1995). La Vall del Tenes: Natura, Passat i Present d'un Racó del Vallès. Santa Eulàlia de Ronçana: Mancomunitat de la Vall del Tenes.