El desparpajo de los cuervos de los sueños Torrelavit

Alt Penedès
Plaça d'en Pere Ribé i Durban

Patrimoni moble
Element urbà
Abstracció
XXI
Enrique Asensi
Restringit
Ornamental
Ajuntament de Torrelavit. c/del Molí, 29, Torrelavit
Josep Anton Pérez

Escultura exempta abstracta, realitzada en granit de Poriño (Galicia) i plantada sobre una planxa d'acer corten a la base. La composició està configurada per tres talles granítics idèntiques disposades radialment respecte a un imaginari eix central. D'aquesta manera la figura provoca un ritme continu en la seva visió. L'escultura pot associar-se a diferents interpretacions i associacions metafòriques, com la forma d'un càntir, figures humanes o els perfils d'uns ocells. Segons el catàleg de l'Escultòric de Torrelavit 2010, l'autor es va inspirar en una lectura poètica del llibre "Las nadas y las noches" de la poetessa venezolana Maria Auxiliadora Álvarez. L'escultura seria un element poètic de l'entorn, sense funció pragmàtica, sinó amb una funció simbòlica per excel·lència amb valors intangibles com la gràcia i la reconcialiació expressats paral·lelament en la poesia del mateix títol.

L'escultura va ser creada expressament per l'exposició concurs de Torrelavit (Escultòric de Torrelavit 2010).

VAN DER PAS, Johanna (2010): Catàleg de Torrelavit 2010. 3r concurs d'escultura urbana, Torrelavit 2010. Ajuntament de Torrelavit