Edificacions de la plaça de Bartomeu i Pere Selva
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    Pl. de Bartomeu i Pere Selva
    Part alta del nucli urbà de la vila

Conjunt arquitectònic
    XVIII-XIX
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 60
    Residencial
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Conjunt d'edificis al voltant d'una plaça de forma irregular i en pendent situada al peu de l'edifici del casal de Santa Magdalena («Castell de Corbera»), façana de ponent, i de les façanes de les cases del començament del carrer Major. S'hi accedeix des de la confluència dels carrers Raval i Andreu Cerdà, i és el punt de partida dels carrers Major i del Canigó. El conjunt es completa amb dues fonts: la del Magraner, de pedra molera vermella característica, en un espai tancat i ajardinat separat del trànsit rodat, i una altra adossada a la paret de can Dispanya. D'entre els edificis que conformen la plaça destaquen cal Cafeter i cal Dispanya.

Malgrat les seves reduïdes dimensions, és el lloc on hi ha dos dels establiments més antics de la vila: la fusteria de cal Pere Pau (fundada el 1828) i cal Dispanya (botiga de queviures situada al lloc on antigament hi havia hagut una fonda i una botiga).

Els germans Bartomeu i Pere Selva van cedir la casa de la seva propietat a peu del castell per construir-hi l'Hospitalitat de Santa Magdalena en els segles XIV i XV. En aquest indret acabava el recinte del castell, i l'origen de la plaça es pot considerar postmedieval i constitueix l'inici de l'expansió vilatana en direcció a Vilafranca (pel carrer del Raval) i Barcelona (carrer Andreu Cerdà).

RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.