Creu del Coll de Begues / de Can Grau / de la carretera de Sant Climent (Reproducció)
Begues

Baix Llobregat
    Can Grau del Coll
    A la carretera de Sant Climent, al costat de Can Grau del Coll

Element arquitectònic
    XX
    Còpia fidel de l'original
    Ornamental
    Ajuntament de Begues
    Oriol Vilanova

Reproducció fidel de la creu de terme del Coll de Begues, anomenada també de Can Grau del Coll o de la carretera de Sant Climent. Les seves característiques físiques es corresponen exactament amb l'autèntica creu de terme del Coll de Begues (veure fitxa 16).

Destaquem el fet que el capitell gòtic original es conserva a l'Ajuntament de Begues.

La creu de terme del Coll de Begues , gòtica del segle XIV, que es trobava al pas del Camí Ral a l'alçada de Can Grau, on encara actualment hi roman la base de pedra esglaonada original sobre la qual hi ha una reproducció de la creu (fitxa 361). Després de la guerra civil, la creu original fou traslladada al passeig de l'Església, enfront del nou temple, però arrel de diversos accidents, en aquesta ubicació actualment només hi ha una nova reproducció de la creu de terme, mentre que el capitell original del 1312 es conserva a l'ajuntament de Begues.