Creu de la Santa Missió - Creu del Cementiri
Vallirana

Baix Llobregat
    Carrer de Xile - Avinguda de la Selva Negra Catalana
    Davant la rotonda de l'Olivera, al peu del turó del cementiri

Element arquitectònic
    Popular
    XX
    Any
    1956
    Hi ha grafits al fust.
    Ornamental
    Ajuntament de Vallirana
    Adriana Geladó Prat

Creu aïllada de granit formada per un fust cilíndric, decorat amb estries concèntriques a la part superior i inferior, i gravat amb una inscripció amb la data i la referència a la Santa Missió. La creu està situada damunt d'un basament de planta circular llis i coronada per un capitell de secció cònica decorat amb motius vegetals. La creu és grega, està estriada i envoltada per un nimbe ornamentat.

Fou instal·lada l'any 1956 en motiu de la Santa Missió (conjunt d'actes religiosos continuats que es feien durant uns dies en una parròquia), coincidint amb l'arribada de la imatge de la Mare de Déu de Fàtima a Vallirana. La Santa Missió fou programada com a cloenda dels actes del centenari del Vot de poble que s'estava celebrant al municipi.

AMICS DE VALLIRANA (2007). La Vallirana del segle XX. Imatges i Memòria. Vallirana: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, p. 39-40, 149. Http://monuments.iec.cat/fitxa.asp?id=115 (Consulta: 17-05-2017). ROIG LLORT, Anna; SIMÓ TARRAGÓ, Manuel (2001). Sant Mateu de Vallirana 150 anys: història i vida d'un poble i d'una parròquia (1851-2001). Vallirana: Parròquia de Sant Mateu, p. 78.