Cova de la font de Sant Domènec
Santa Maria de Martorelles

Vallès Oriental
    Bosc d'en Guillemí-Vinya d'en Feliu, 08106
    Al sud del nucli urbà, al costat de la font del Ca o de Sant Domènec

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Modern
    XVIII-XX
    Ha patit algun esllavissament de terra.
    Sense ús
    Ref. Cad.: 08256A00500018
    Adriana Geladó Prat

Cova situada a escassos metres a ponent de la font del Ca o de Sant Domènec, en un marge que delimita l'esplanada que li dóna accés, al costat d'una taula de picnic que hi ha instal·lada. Es tracta d'un forat excavat a la roca mare del marge, que amida uns 3 metres de fondària per 2 d'alçada aproximadament, i que presenta una planta irregular. La coberta de l'espai interior és rebaixada, així com l'obertura que li dóna accés, que està força degradada.

La cova es troba situada dins dels límits del Parc de la Serralada Litoral.

Antigament, la cova tenia una porta i feia les mateixes funcions que una barraca de pedra seca, servia per guardar les eines i resguardar-se en cas de mal temps.

CANDELA, A.; SÁNCHEZ, A.; SORIANO, Q. (2011). Les fonts martorellenques. Martorelles: [els autors]; Ajuntament de Martorelles; Ajuntament de Santa Maria de Martorelles, p. 20. DOPEC; GMG (2014). Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Santa Maria de Martorelles (document en fase d'aprovació definitiva). [Inèdit].