Conjunt d'habitatges del carrer de Francesc Macià

XIX-XX
    Residencial
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Es tracta d'un conjunt heterogeni però amb una important personalitat. Són cases de planta baixa, planta baixa i pis o planta baixa i dos pisos, generalment amb un barri davanter. Els números senars estan en una cota inferior als parells. La part posterior d'aquests edificis formen els números parells del carrer de Narcís Monturiol. L'eix del carrer dibuixa una corva i constitueix la part final del nucli antic de Montornès del Vallès.

A la façana del número 1 del carrer de Francesc Macià hi ha una placa de carrer dedicada a Antonio de Argila, un dels grans terratients de Montornès.

El carrer de Francesc Macià era el carrer Major del nucli antic del segle XIX. L'any 1916, però, va canviar el nom pel d'Antoni d'Argila, important propietari agrícola del terme, prohom que va promoure millores pel poble. L'any 1980 el Ple de l'Ajuntament va aprovar el nom actual. També era conegut com a carrer de can Cot, nom de la primera casa que hi ha en accedir al carrer.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.