Collmonner (Coll Monner, Mas Monner)
Sant Llorenç Savall

Vallès Occidental
    Per pista forestal des del Coll de les Forques, vora el coll Monner.
    Vallverd

Edifici
    Medieval
    Modern
    XV-XX
    Dolent
    Tot i l'estat de ruïna, fa pocs anys s'hi va afegir una coberta industrial sostinguda per pilars metàl·lics que impedeixen la degradació sense intervenir en l'edifici.
    BCIL núm CPCC 749 (Comissió urbanisme 05/12/83)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sense ús
    Ref. cad.: 010A00032
    Laura de Castellet i Ramon

Edifici de planta rectangular, de planta baixa, pis i engolfa, amb alguns cossos adossats a ponent. Tot i que l'edifici estava bastant en ruïna, darrerament se li ha fet un arrebossat interior i una coberta que impedeixen la degradació. Una part de la casa té usos agropecuaris com a magatzem. Conserva un forn, alguna finestra amb la llinda decorada i una amb festejadors, i altres petits detalls.

Documentada des de 1438, Collmonner estigué habitada fins l'any 1954. Sempre gaudí d'una posició priviliegiada com a important cruïlla de camins, i al segle XVI incorporà masos rònecs a la propietat. Actualment té funcions de magatzem agrícola i ramader.

AA.DD (2003) Lacera, Butlletí del Cercle d'Estudis Històrics de Sant Llorenç Savall. núm. 1 (Els masos de Sant Llorenç, agost 2003), Sant Llorenç Savall, edició de l'entitat.
    CASALS, Miquel; VICENS, Albert (2004) El vessant desconegut de Sant Llorenç del Munt. La capçalera del Ripoll: Sant Llorenç Savall. Sant Vicenç de Castellet, Ed. Farell.