Col·lecció del Museu de la Fundació Folch i Torres
Palau-solità i Plegamans

Vallès Occidental
    Castell de Plegamans. Carrer del Castell s/n, 08184, Palau-solità i Plegamans.
    A la planta noble del Castell de Plegamans.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Medieval
    Modern
    XI/XVII-XX
    A l'interior de la planta noble del Castell de Plegamans.
    Obert
    Científic
    Fundació Folch i Torres
    Virgínia Cepero González

La col·lecció i l'arxiu s'ubiquen a la primera planta del Castell de Plegamans (5 sales de la planta noble; 272 m2; inclou la capella de Sant Genís), que l'ajuntament ha cedit a la Fundació mitjançant un conveni de cessió. El Museu-Arxiu de la Fundació mostra l'obra i la vida dels cinc germans Folch i Torres a través d'una exposició permanent dels llibres que van publicar, les revistes que van dirigir i els records més diversos de la seva vida privada. El relat consisteix bàsicament en recordar l'obra literària i artística dels cinc germans Folch i Torres, i especialment la figura d'en Josep Maria, ànima del setmanari infantil En Patufet, autor de les famoses Pàgines Viscudes, de novel·les per a joves tan conegudes com les Aventures d'en Massagran, i de nombroses obres de teatre per a infants, entre elles Els Pastorets. La Fundació també conserva un arxiu documental amb més de 1600 registres, entre els quals hi podem trobar llibres, o parts de llibres, publicacions periòdiques, retalls de premsa, manuscrits, cartes, il·lustracions, tesis o treballs d'estudi, documents sonors i documents multimèdia. El centre, gestionat directament per la família Folch, està obert al públic els diumenges i festius al matí, tot i que s'accepten visites concertades (guiades) a grups entre setmana. L'entrada és gratuïta. La Fundació també ofereix visites al castell, en general.

Titularitat privada; accés públic.
    Considerada "col·lecció oberta al públic" pel Servei de Museus de la Generalitat de Catalunya.
    Es troba a la primera planta a l'interior del Castell de Plegamans, que l'ajuntament ha cedit a la Fundació Folch i Torres mitjançant un conveni de cessió.
    El centre està obert al públic els diumenges i festius al matí. L'entrada és gratuïta. La Fundació també ofereix visites al castell.
    Informacions facilitades per Lluís Folch (Fundació Folch i Torres).

Els germans Manuel, Lluís, Josep M., Ignasi i Joaquim Folch i Torres constitueixen el cas paradigmàtic d'una família, tots els components de la qual sentiren vocació per les lletres i les arts.
    En destaca especialment la figura d'en Josep Maria (1880-1950). És autor de les famoses "Pàgines Viscudes" i va escriure a "la Renaixença", a "la Veu de Catalunya", a "Joventut" i a "el Poble Català". Tanmateix, va ser un conegut escriptor per a infants i joves, que va col·laborar a "En Patufet", va fundar "Els Pomells de Joventut de Catalunya" i va ser l'autor de les "Aventures d'en Massagran" i de nombroses obres de teatre per a infants, entre elles "Els Pastorets".

FUNDACIÓ FOLCH i TORRES: http://fundaciofolchitorres.org