Col·lecció de pintura de l'Ajuntament
Sant Salvador de Guardiola

Bages
    Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola. Carrer de Dalt, núm. 19

Patrimoni moble
    Col·lecció
    XX
    Física
    Local tancat
    Restringit
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola. Carrer de Dalt, núm. 19, Sant Salvador de Guardiola.
    Jordi Piñero Subirana

Col·lecció de pintures aplegada per l'Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola amb motiu del concurs de pintura que es va fer entre el 1979 i els anys 1990. A canvi del premi l'Ajuntament es quedava l'obra guanyadora de cada edició. Consisteix en una vintena de quadres, la majoria pintures a l'oli, que es troben distribuïts en diferents dependències municipals: la sala de juntes i espai adjacent, en despatxos de regidors o al jutjat de pau. Els temes són paisatges de l'entorn de Sant Salvador de Guardiola, obra d'artistes locals entre els quals hi trobem Antònia Penedès, Crosa, Capella...

El concurs de pintura de Sant Salvador de Guardiola es va fer del 1979 al 1984 en el marc de la Festa Major, que es celebra el primer diumenge d'agost. Les primeres edicions les va impulsar el professor Pérez Carrascosa, que ensenyava dibuix a l'institut de Manresa. L'exposició es feia a l'Ajuntament. A partir del 1985 el concurs es va fer per Sant Marc i l'exposició es feia al local del costat de l'església. A mitjans de la dècada de 1990 es va tornar a fer per la Festa Major i l'exposició l'Ajuntament.