Caseta de bombes d'aigua de Sala-d'Heures Santa Eugènia de Berga

Osona
Sala-d'Heures
Prat de Saladeures, a tocar el torrent de Sala-d'Heures. 08507 Santa Eugènia de Berga.

Edifici
XX
1920
Tapada per la vegetació
Sense ús
Ref. cad.: 003A00011
Anna M. Gómez Bach

Edifici construït sobre un dipòsit d'aigua. És de planta quadrada (2'8 per 2'8 m) i està bastit amb pedra del país. La coberta de la qual en destaca la barbacana, és a dos vents, amb ús de teula àrab. La façana principal té únicament la porta de fusta, d'accés a l'interior. A la banda de ponent hi ha una finestra de punt rodó. Entorn dominat per l'existència de argelagues, bardisses, heures i arços que dificulten la visió de la totalitat de l'edifici, en especial la part posterior i lateral esquerra. Construcció d'una gran consistència. El creixement descontrolat de la vegetació de l'indret en pot fer perillar la seva solidesa. La teulada presenta algunes teules trencades.

A l'interior hi ha les bombes d'aigua i els comptadors d'electricitat, a la part posterior de l'edifici hi ha un pal d'electricitat.

DALMAU, A. (2001). Inventari d'elements patrimonials del Municipi de Santa Eugènia de Berga. Ajuntament de Santa Eugènia. Inèdit.