Casa del Carrer Prats, 5
Sant Martí de Tous

Anoia
    Carrer Prats, 5. Nucli urbà.

4602008
    Edifici
    Eclecticisme
    XX
    Any
    1913
    BPU. Catàleg bens a protegir POUM 2012
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC 6179
    Residencial
    7023711CG7072S0001QA
    Núria Cabañas

Edifici de planta quadrada situat a la cantonada entre el carrer dels Prats i el carrer de les Eixides Altes amb coberta a doble vessant amb el carener paral·lel a la façana principal. Consta de planta baixa, primer pis, segon pis i una terrassa a la zona de la coberta. La façana principal, arrebossada i pintada de tonalitat beix i ocre, es composa de tres eixos definits i diferenciats per una motllura. A la planta baixa s'hi obra un portal d'arc de mig punt amb la dovella clau decorada amb motius florals i l'any 1913 gravat sota l'arc. A la banda dreta s'hi obra una porta de planta quadrangular de garatge i a la banda esquerra una porta de planta rectangular. El primer pis s'hi obren tres balcons amb una mica de volada amb les cantonades arrodonides amb triple motllura i amb les baranes de ferro. La capçalera de les finestres està emmarcada per un marc en forma d'arc de mig punt finalitzat amb decoració vegetal. El segon pis hi ha un balcó central, amb les mateixes característiques que els balcons dels primer pis, amb dues finestres també amb la capçalera emmarcada per un marc d'arc de mig punt finalitzat amb decoració vegetal. Sota la cornisa hi ha vuit mènsules decorades amb motius vegetals i tres gelosies, les dues laterals de forma quadrangular i la central de forma circular, decorats amb motius geomètrics. La façana de migdia també està dividida en tres eixos definits i diferenciats per una motllura. A la planta baixa s'hi obren dues finestres de planta rectangular i tant el primer com el segon pis s'hi obra una finestra central amb la capçalera emmarcada per un marc d'arc de mig punt finalitzat amb decoració vegetal. Sobre la finestra del segon pis hi ha una gelosia de forma circular acompanyada per cinc mènsules amb motius vegetals.
    Les cantonades de l'edifici imiten els carreus de pedra ben escairats col·locats a mode de cadena cantonera.

Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic del terme municipal de Sant Martí de Tous. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.
    NAVARRO, F. (2012). Pla d'ordenació urbanística municipal de Sant Martí de Tous (POUM). Catàleg de béns a protegir. Ajuntament de Sant Martí de Tous.