Casa del Carrer Major, 7

Residencial
    4892713DF2749B0001KZ
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cós actualitzada en el segle XIX o principis del XX segons els gustos de l'època i que ha mantingut el seu volum fins l'actualitat, envoltada de remuntes i ampliacions en les cases veïnes.
    Es manté la planta baixa i el pis, amb la coberta plana. El més destacat de la façana és el coronament amb balustrada, que fa de barana del terrat, amb plafó central ondulat i amb una fulla d'acant sobresortint i dos pinacles laterals.

El trajecte del carrer Major comprès entre la plaça de l'Ajuntament i la rambla Just Oliveras està conformat per una tipologia edificatòria més heterogènia que la resta del carrer que va des de la mateixa plaça de l'Ajuntament fins a Cornellà. La banda dels números senars, però, conserva edificis d'habitatge originals de final del segle passat i inici de l'actual.
    L'any 1887, Francesc Company i Vergés decidí enderrocar dues casetes de la seva propietat i encarregar la construcció d'un edifici de nova planta. El projecte fou obra de l'enginyer industrial Pere Seseres, qui traçà un plànol de façana força acurat, encara que sense dibuixar els elements ornamentals. Es tracta d'un exemple paradigmàtic de construcció de casa de renda de certa qualitat, que recorda, per exemple, els edificis que es bastien coetàniament a l'Eixample barceloní. Es per això que no deixa de ser singular que el seu projecte no vagi signat per cap arquitecte, sinó per un enginyer industrial. Caldria conèixer millor quina fou la intervenció d'aquest col·lectiu professional en l'arquitectura no només pública o civil, sinó també, com veiem en aquest cas, domèstica.