Casa de veïns de Josep Colominas

Modernisme
    Any
    1917
    Ramon Ribera (mestre d'obres)
    Regular
    L'estructura de l'edifici té un bon estat de conservació, però la façana està mancada d'un cert manteniment (neteja, recuperació de la policromia, etc).
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    19138
    Residencial
    Diversos propietaris
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Tot i que la majoria dels encàrrecs que seguien el corrent modernista eren cases unifamiliars o cases de veïns de planta baixa i pis, al carrer de Joan Maragall hi destaca aquesta casa per tenir planta baixa i tres pisos. Aquest tipus construcció representa un nou concepte d'habitatge, ja que fa una nova proposta d'aprofitament de l'espai.
    Es tracta d'un edifici amb balcons a totes les plantes delimitats per baranes de ferro forjat. La part superior de l'edifici destaca pel seu ràfec suportat sobre mènsules. La decoració és especialment present a la part alta de les portes que donen accés als balcons. Aquí trobem unes mènsules que coincideixen espacialment amb les impostes que decoren les obertures. Entre cada parell de mènsules se situa una escultura que representa un bust de dona modelada al gust modernista, amb cabells llargs i ondulats que en les seves puntes es transformen en motius vegetals. Aquestes figures simulen sustentar la plataforma dels balcons i, alhora, rematen les obertures de les portes que hi accedeixen. També és d'especial interès el cromatisme verd i vermellós que apareix a l'arrebossat de la façana i a l'enquadrament de les obertures.

Forma part de la Ruta Modernista de Sant Feliu de Llobregat. Aquest element es troba en un carrer que està declarat BCIL en el seu conjunt (36114)

Aquesta casa de veïns del carrer Joan Maragall va ser projectada el 1917 pel Mestre d'obres Ramon Ribera. Amb ella s'inicia a Sant Feliu l'aplicació d'un dels trets del capitalisme: rendibilitzar el sol amb la construcció intensiva.

- RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.
    - SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. 95 p.
    - VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat. 2005. 202 p.