Casa de l'antiga Cooperativa "La Caldetense"
Caldes d'Estrac

Maresme
    Carrer de Sant Josep, 15 (08393 Caldes d'Estrac)
    Entre els carrers de El Callao i Santa Teresa, pujant cap al Camí Ral.

Edifici
    Historicista
    Any
    1918
    Façana i conjunt en molt bon estat, i estructura i coberta en bon estat.
    nº14 en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Ref. cad.: 24601DG6002A
    Octavi Mallorquí Vicens

Casa unifamiliar entre mitgeres de cantonada amb patí al davant de la planta baixa i una planta. La superfície del solar és de 222 metres quadrats, mentre que la superfície construïda és de 412 metres quadrats. La forma de l'edificació és allargassada. La façana principal és la del carrer de Sant Josep, orientada en sentit sud. La planta baixa presenta dues portes i vàries finestres distribuïdes d'una manera apaïsada. Les dues portes i tres de les finestres, són d'arc de mig punt, i presenten un curiós arc gravat en semicircumferència. Una d'aquestes finestres té una reixa de ferro forjat. A més, hi ha tres finestres més, de marc quadrat, de mida més petit. Finalment, podem remarcar un accés gairebé cantoner amb persiana de metall i sota coberta cantonera, típica de botiga, que ens recorda l'existència de la botiga La Caldetense. Una motllura horitzontal separa la planta baixa del primer pis. La primera planta presenta fins a sis finestres i dos balcons. Tot amb arcs de mig punt, amb persianes de fusta de doble fulla. Els dos balcons tenen una barana de ferro forjat amb formes geomètriques (rodones i rombes). Una nova motllura horitzontal i, al capdamunt, el terrat amb un mur que llueix un sèrie de merlet dentats. La façana lateral, banda muntanya, és ocupada per una antiga botiga. A la planta baixa hi ha la porta d'accés que és igual que l'anteriorment descrita, amb una persiana de metall i sota coberta cantonera. Al primer pis trobem un balcó com els anterior, amb barana de ferro forjat, i al capdamunt el terrat amb els merlets dentats. La façana de banda mar és senyorial, amb un pati davanter enrajolat i arbrat de poca alçada, amb mur baix i reixes. La porta d'accés a l'edifici és d'arc de mig punt. Al primer pis hi ha un balcó igual que els de la resta de la casa, amb arc de mig punt, doble fulla i barana de ferro forjat. Finalment trobem el mur del terrat coronat per uns merlets dentats.

Sòl urbà. Ordenació contínua tradicional. Inventariada amb el núm. 14 per l'article 55 de la Normativa del Pla General de l'Ajuntament de Caldes d'Estrac.

La Cooperativa "La Caldetense" havia estat una cooperativa de consum d'ultramarins; pocs temps després de la guerra civil espanyola (1937-1939) tancà, i en l'actualitat hi ha un consultori mèdic amb vivenda.

AA.DD. (1995). Fotografies Antigues de Caldes 1870-1962. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac.
    CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.