Casa de la Vila

Racionalisme
    Any
    Fèlix Mestre Gala
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    si, IPA 2783
    Científic
    Ajuntament de Sta. Margarida i els Monjos
    Tríade scp

Edifici públic que consta de tres cossos i dos annexes laterals. La distribució de la façana principal és simètrica a partir d'un cos central de major alçada i els dos cossos laterals més baixos. El cos central presenta una entrada porxada amb tres arcs, sustentats per tres pilastres de secció quadrada. Al primer pis hi destaca una balconada i uns llums, tot de ferro forjat. En aquest nivell s'obren tres portes iguals, emmarcades amb pedra i de mida considerable. Al segon pis són tres les finestres que donen a la façana. El pis superior està separat per un conjunt de rajoles esmaltades on es llegeix "Casa de la Vila" amb l'escut de Catalunya. Hi destaquen tres parells de finestres, disposades de dos en dos, dividides per un mainell de secció quadrada i acabades amb arcs de mig punt. La teulada de tot l'edifici sobresurt i cobreix una sèrie de mènsules motllurades. Els cossos laterals no tenen cap element destacable. Tres fileres de finestres, situades en perfecta simetria i emmarcades amb pedra, defineixen tota la façana. Els annexes a banda i banda no tenen un valor arquitectònic 'interès i semblen haver-se afegit en moments posteriors al de l'edificació de l'edifici principal.

ROSSELLÓ RAVENTÓS, Joan (1986). Inventari de patrimoni arquitectònic de Catalunya. L'Alt Penedès. Generalitat de Catalunya. Barcelona.