Casa de la Vila

Científic
    Ajuntament de Gualba
    P. Barbado. OPC

Edifici cantoner de planta gairebé quadrada d'uns 15 metres de costat. Té la teulada en dos nivells, la part més baixa, trecada, és la que dona a la façana i té un petit tremujal poc inclinat al centre. És de teula àrab i el ràfec, suportat per vigues de fusta, rodeja l'edifici. La part principal de la teulada és de doble vessant i dona aigües a est i oest.
    L'orientació de l'edifici és SO-NE i la façana principal compta amb una porta d'arc al centre que en realitat és l'entrada a un espai interior que distribueix l'edifici. Al seu costat hi ha 4 finestres rectangulars. A la segona planta és simètrica a l'anterior, hi ha 4 finestres més i sobre la porta una balconada de llosa i una barana de ferro forjat i dues portes d'accés. A la tercera planta, l'altell, hi ha tres petites finestres d'arc al centre, aquesta planta és més alta en les dues terceres parts posteriors de l'edifici.
    Tot l'edifici està rodejat per un sòcol de pedra que segueix les pendents dels carrers.

L'edifici va ser construit l'any 1902 i era alcalde el Sr. Martí Mainou. Originalment era ajuntament i escoles. A l'any 1949 es va ampliar i es va construir una casa pel secretari. A l'any 1956 es reforma l'edifici i als anys 90 es va tornar a reformar.